ارز دیجیتال q
کلاد

تلفن ابری و 13 مزایای آن [ صاحبان مشاغل بخوانند ]

حدود 75٪ مشاغل در سطح جهان به سرویس یا خدمات مبتنی بر ابر تغییر کرده اند، از یک شبکه اجتماعی ساده گرفته مثل تلگرام تا یک سرویس اشتراک ویدیو مثل آپارات تا یک تاکسی اینترنتی و حتی ویندزو 10 ای که روی لپ تاپ لنوو در شرکتتون نصب کردید، همگی در حال استقاده از تکنولوژی محاسبات ابری هستند یا در حال حرکت به سمت این مسیر هستند ، اگر میخواهید از رقبای خود چند قدم جلوتر باشید و در کورس کسب درامد از دیگران عقب نمایند تنها راه نجات شما استفاده از سرویس های ابری و تلفن سازمانی است، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند که بازار جهانی خدمات ابری در سال جاری به حدود 158.8 میلیارد دلار برسد ،همچنین شرکت های بزرگ ارائه دهندگان این خدمات مثل مایکروسافت و آمازون در حال گسترش سرور ها و دیتاسنتر ها خود میباشند و این عرصه شاهد انقلاب است. مزایای سیستم تلفن Cloud مشاغل زیادی را در بر میگیرد، از استارت آپ ها گرفته تا شرکت های بزرگ جهانی. سیستم تلفن ابری یا cloud pbx ویژگی های پیشرفته ارتباطی یکپارچه زیادی را ارائه می دهند که مشاغل برای موفقیت در محیط شتابان تجاری امروزی به ان احتیاج دارند. در گذشته ، کسب و کار ها مجبور به استفاده از تجهیزات و سخت افزار های تلفنی و pbx در محل به صورت فیزیکی بوند، اکنون با فراگیر شدن ابر، این سیستم ها و برنامه ها می توانند به اسانی در مراکز داده خارج از کسب و کار و سایت ذخیره شوند.
تخصص ما تحقیق و بررسی در مورد تکنولوژی های ارتباطی است، در این مقاله در  مورد cloud pbx و تاثیرات مثبت ان بر کسب و کارها صحبت کنیم، در زیر دلایل استفاده روز افزون مشاغل از خدمات تلفن ابری را با هم مرور خواهیم کرد همچنین یک اینفوگرافیک در مورد مزیت های این سیستم تلفنی را مشاهده خواهید کرد.

هزینه: سیستم های تلفن cloud هزینه کمتری دارد

یکی از مهمترین مزایای سیستم تلفن ابری ، صرفه جویی در هزینه های کلان در مقایسه با خدمات تلفنی سنتی است. ارتباطات مبتنی بر ابر ، نیاز به پرداخت هزینه اولیه برای تاسیسات سنگین و گران را از بین می برد و دیگر نیازی به هزینه های تعمیر و نگهداری مرتب از یک سیستم تلفن سنتی نیست. هنگامی که سیستم تلفن خود را در اینترنت میزبان می کنید ، هزینه شما فقط بر اساس استفاده محاسبه می شود، هر چه قدر که مصرف میکنید همانقدر نیز باید هزینه کنید.

شما فقط هزینه فضای ذخیره سازی و پهنای باند مورد نیاز خود را پرداخت می کنید. سیستم های تلفن Cloud همچنین امکان دسترسی به ویژگی های خاص و ارتقاء را با حداقل هزینه ها و بعضی مواقع حتی بدون هیچ هزینه ارائه می دهند و برای شما فراهم میکنند. معمولاً ، هزینه‌ها برای هر خط تلفن یا هر سیت توسط ارائه دهندگان تلفن ابری به صورت ماهانه محاسبه میشود.

سیستم های تلفن سازمانی مبتنی بر ابر از نظر امکانات غنی هستند

سیستم های تلفنی مبتنی بر ابر انواع  امکانات استاندارد و همچنین ایمیل صوتی ، ایمیل های پیشرفته و بسیاری از گزینه های ارتباطی یکپارچه را در اختیار کاربران قرار می دهد. برخی از ویژگی های پیشرفته تر شامل شکل دادن به ترافیک مانند MPLS  است که در حفظ پهنای باند مفید است که به تضمین کردن کیفیت تماس نیز کمک می کند. برخی از ارائه دهندگان ترافیک ابری صوتی (cloud voice) را از طریق شبکه های خصوصی مدیریت می کنند ، بنابراین ترافیک صوتی هرگز به فضای اینترنت عمومی راه نمیباید و امنیت و محرمانگی تلفن های شما محفوظ خواهند ماند .

سیستم های تلفن ابری انعطاف پذیر هستند

سیستم های تلفن Cloud با دسترسی به جدیدترین امکانات صوتی و بدون بروزرسانی سخت افزاری در اختیار کسب و کارها میگیریند، چه کسب و کار شما در حال رشد مثل یک از استارت آپ وچه یک هلدینگ باشد میتوانید از این سیستم ها در جهت افزایش بهره وری شرکت خود استفاده کنید، یک سرویس ابری انعطاف پذیری مورد نیاز مشاغل امروز و همچنین رشد آینده انهارا را فراهم می کند.

 

خدمات مبتنی بر ابر به راحتی مقیاس پذیر هستند

بزرگ شدن و مقیاس مقیاس پذیر از ویژگی های هر کسب و کاری است . بنابراین باید سیستم تلفن آنها نیز به همینگونه باشد. اگر تا به حال مکان کسب و کارتان را عوض کرده باشید مسلما متوجه شده اید که ارائه خط جدید توسط مخابرات بسیار مشکل و در مواردی حتی به ضرر شما تمام میشود، شما مجبور به عوض کردن خط خود هستید و تعدادی مشتری بالقوه را از دست خواهید داد، همچنین اگر با تلفن های pbx قدیمی کار کرده باشید میدانید که گسترش و خرید تجهیزات اضافه، کار مشکل و زمان بری است و ارتقا یک سیستم تلفن سنتی به همین راحتی ها انجام نمیگردد ولی سیستم تلفن ابری مقیاس مقیاس پذیر است ، همه چیز در ابر انجام میشود و شما نیاز به کار اضافه یا خرید تجهیزات خاصی نیستد.

سرویس دهنده خدمات تلفن سازمانی ابری این کار را برای شما اسان کرده است و تمام مسوولیت بر دوش انها و کارکنان ان هسات. تنها چیزی که نیاز دارید چند کابل و گوشی تلفن است بدون انکه هزینه اضافه بر دوش شما و زحمت اضافه برای کارکنان بخش IT شرکت شما باشد. سیستم تلفنی در ابر به راحتی و به سرعت سازماندهی می شود.

cloud phone system benefits
اینفوگرافیک مزایای تلفن ابری

تلفن ابری قابلیت حمل بالایی دارد

کدام کسب و کار امروز نیاز به ارتباط مداوم ندارد؟ سیستم تلفن ابری به نیروهای کار غیررسمی و کارمندان خود در هر نقطه از ایران قدرت بخشیده و به انها اجازه کار remote (کار به صورت از راه دور) را میدهد . سیستم های تلفنی مبتنی بر ابر امکان برقراری ارتباط با کلیه همکاران و مشتریان را بدون توجه به موقعیت مکانی آنها فراهم می کند.

بازیابی فاجعه با سیستم تلفنی ابری

سیستم تلفن کسب و کار شما هرگز نباید قطع شود و همیشه باید بر خط باشد، برای پشتیبانی از مشتریان و به دست آوردن فروش بیشتر تلفن باید به صورت 24/7 یعنی شبانه روزی فعال باشد، هر قطعی کوچیک منجر به از دست دادن فروش و تلف شدن سرمایه میگردد.با یک سیستم تلفن ابری دیگر نگران قطع شدن خط، باران، طوفان و حوادث غیر متقبره که منجر به قطع شدن خط یا تلفن میشود نیستید. استفاده از ابر یک سرویس تلفنی قابل اعتماد و انعطاف پذیر را تضمین می کند.

سرویس تلفن Cloud یکنواختی را گسترش می دهد

با وجود سیستم های تلفن ابری ، شرکت هایی با مکانهای مختلف می توانند سیستم تلفنی یکپارچه تری را با راه اندازی دفاتر از راه دور به طور مؤثر مستقر کنند. همه کاربران کیفیت تماس یکسانی را به همراه ویژگی های یکسان تجربه می کنند.

یک سیستم Cloud Phone در وقت کارکنان IT صرفه جویی میکند

بخش فناوری اطلاعات هر سازمانی مسلما یکی از فعال ترین واحد های ان است، کارکنان ایتی سرشان شلوغ است و وقت برای کار های اضافه ندارند . اگر از یک سیستم تلفنی قدیمی استفاده کنید مسلما وقت کارکنان شما صرف راه اندازی و عیب یابی این دستگاه ها میشود ولی در تلفن ابری اینگونه نیست،از مزایای سیستم تلفن Cloud این میباشد که یک سرویس دهنده در خارج از محل کسب کار شما سیستم شما را مدیریت می کند. بخش فناوری اطلاعات شما آزاد خواهد بود تا روی موضوعاتی که دارای اولویت بالاتری هستند تمرکز کند.

بهبود امنیت اطلاعات

یكی از بزرگترین مزیت های ابر ، به ویژه یك سرویس ابر خصوصی ان است که وقتی اجازه می دهید داده ها از محل شغل شما خارج گردند خیالتان راحت است که این اتفاق در بستر اینترنت می افتد و در این محیط همه چیز رمز گذاری شده است ، البته رمزگذاری صدا در محیط اینترنت کمی موضوع تخصصی و پیچیده است و توضیح ان خود مقاله ای مفصل و جدا میطلبد. هیچ چیز غیر قابل نفوذ نیست ولی امنیت مکالمات بر بستر اینترنت به همان اندازه ای است که عملیات بانکی انلاین امنیت دارند، امنیت به خصوص هنگامی افزایش می یابد که مشتری بخاطر استانداردهای سختگیرانه امنیتی ISO ((که همیشه باید ارائه دهندگان ابری از آن استفاده کنند)) ، از خدمات cloud pbx برای مشاغل خود استفاده کنند،

ارزش زمانی پول

ارزش زمانی پول  با خدمات تلفن ابری بسیار کمتر از زمانی است که از تلفن های قدیمی و سنتی انلوگ استفاده میکنید، . نه تنها زمان اجرا کاهش می یابد ، بلکه منابع IT مورد نیاز برای اسفاده از راه حل های ابری نیز به میزان قابل توجهی کمتر است.

سیستم تلفن ابری: نگهداری و الزامات اداری کمتر

مشاغلی که از PBX های سنتی استفاده می کنند باید یک فرد (یا چند نفر) کارمند را آموزش داده ، تایین کنند یا پیمانکاران خارجی را برای مدیریت و نگهداری سیستم تلفن PBX استخدام کنند. این محدودیت می تواند محیطی را ایجاد کند که نگهداری و بروزرسانی ها نه تنها مختل کننده ، بلکه ناکارآمد و پرهزینه باشند، این موضوع میتواند از رشد و توسعه کسب و کار شما جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد سیستم تلفن ابری خارج از شرکت شما و توسط یک ارائه دهنده خدمات تلفن مدیریت وهاست می شود. صاحبان مشاغل دیگر برای دستیابی به خطوط تلفنی قابل اتکا با ویژگی ها و عملکردهای سریع و بدون مشکل ، دیگر نیازی به فدا کردن سرمایه های مالی یا انسانی ندارند. مدیریت سیستم تلفن ابری نیز ساده شده است. دسترسی آنلاین ساده، امکان کنترل آسان قابلیت های تلفن و تنظیم آن را فراهم می کند. کارکنان در محل هایی جز محل کار شما می توانند با خدمات تلفنی ابری کارآمد تر باشند، همچنین فعال کردن ویگزی های تلفن ابری و تغییر تنظیمات تلفن از هرمکانی به صورت اینترنتی و با فشار دادن چند کلیک قابل انجام است.

سیستم تلفن Cloud دسترسی جهانی را فراهم می کند

از آنجا که نیازهای یک کسب و کار و همچنین مشتریان و کارمندان آنها فراتر از مرزهای فیزیکی یک ساختمان واحد است ، اهمیت یک سیستم ارتباطی که بتواند با آن نیاز سازگار باشد ، هم برای مقیاس پذیری و هم برای امنیت ضروری است . از آنجا که سیستم های تلفن ابری می توانند یکپارچه با دستگاه های تلفن همراه ادغام شوند ، کارفرمایان و کارمندان به طور یکسان بدون توجه به مکانی که هستند ، به سیستم تلفن دسترسی دارند و امکان بهره وری یکپارچه را فراهم می کنند. در مورد شرکت هایی که مکان های مختلفی دارند نیز همین موضوع صادق است. یک ابر PBX می تواند همه مکان ها را به یکدیگر وصل کند (به عنوان مثال ، یک شماره تلفن می تواند تماسها را به مکانهایی در سراسر جهان هدایت کند).

صرفه جویی در قبض تلفن

اگرچه ممکن است به نظر برسد که مزایای ذکر شده در ازای افزایش هزینه ها قابل دستیابی است، اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع ، مشاغل کوچک که تصمیم به تغییر سرویس های خود به VoIP می گیرند ، می توانند در قبض های تلفن ماهانه خود تا 45 درصد صرفه جویی کنند. مکالمه از راه دور ، نگهداری و نظارت فنی ، تغییر محل یا تغییر خط کارمندان و تجهیزات می توانند پرهزینه باشند ، اما cloud pbx می تواند مبلغ مورد نیاز برای آن نیازها را حذف یا کاهش دهند.

علاوه بر این ، به دلیل اینکه سرویس های مبتنی بر ابر در حال گسترسش بوده و ارائه دهندگان این خدمات نیز در ایران چند سالی است که شروع به فعالیت کرده اند، بازاری رقابتی بین انها وجود دارد و مسلما یافتن یک سرویس دهنده خوب کار چندان سختی نیست ، ارائه دهندگان برتر از جمله ، بسته های مملو از ویژگی ها و دیگر امکانات مانند ارتقاء خط تلفن سنتی شما به تلفن ابری به صورت رایگان را به عنوان بخشی از خدمات اصلی خود ارائه می دهند ، که می تواند باعث افزایش کارایی شود و شرکت یا سازمان شما بدون تحمل هزینه های سنگین به این تکنولوژی دست یابند .

سخن اخر

در این مقاله  2066 حرفی که حاصل چندین روز تحقیق در باره تلفن های سازمانی مبتنی بر ابر بود، با مزیت ها و خصوصیات چنین سرویسی اشنا شدید و یک نگاه کلی نسبت به موضوع پیدا کردید، من به شما میخوام یکی از رازهای مهم زندگیم رو بگم که تجربه شخصی من هست اونم اینکه هر موقع با فناوری جلو رفتم تو کار و زندگیم جلوتر بودم. اصلا نترسید، امتحان کردن فناوری ضرری به دنبال نداره، همین امروز به فکر ارتقا خطوط تلفن انالوگ به voip باشید و مطمعن باشید نتیجه اون را تو بلند مدت خواهید دید.

اگر تجربه ای در استفاده از تلفن های ابری دارید در قسمت نظرات اعلام کنید و اجازه بدید دوستان و همکارانتون نیز از تجربه های گران بهای شما بهره ببرند. منتظر شنیدن نظرات جذابتان هستیم.

این مطلب رو چه قدر دوست داشتی؟
[تعداد: 0 میانگین رای: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا