کلاد

تلفن ثابت سازمانی یا مبتنی بر IP [فناوری voip]

آیا می خواهید در مورد VOIP و “تلفن سازمانی” اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ تبریک میگویم جای درستی را انتخاب کرده اید . در این صفحه پرسش و پاسخ و حقایقی را درمورد تلفن ثابت سازمانی و فناوری VOIP با هم مرور میکنیم.

تلفن سازمانی یا voip چیست؟

VoIP – که مخفف صدا روی پروتکل اینترنت است و غالباً “voyp” تلفظ می شود – یک فناوری جدید است که باعث بهبود نحوه برقراری ارتباط می شود. VoIP که بیشتر با نام تلفن سازمانی ان را میشناسیم اساساً به معنای انتقال صدا از طریق شبکه دیجیتال است. اینترنت اما برای VoIP کاملاً ضروری نیست. آنچه برای فناوری VoIP لازم است استفاده از همان پروتکل هایی است که اینترنت از آن استفاده می کند. (پروتکل مجموعه ای از قوانینی است که برای برقراری ارتباط منظم مورد استفاده قرار می گیرد.) بنابراین ، صدا از طریق پروتکل اینترنت یا سیستم ویپ به معنای صدایی است که با همان پروتکل هایی که در اینترنت استفاده می شوند ، سفر می کند. VoIP معمولاً به عنوان IP تلفنی (IPT) نیز تلقی میشود زیرا از پروتکل های اینترنتی برای ایجاد ارتباطات صوتی پیشرفته و امن استفاده می کند. پروتکل های اینترنت اساس شبکه است که از شبکه های شرکتی ، خصوصی ، عمومی ، کابل و حتی شبکه های بی سیم پشتیبانی می کند. VoIP بسیاری از مکان های سازمان شمارا به یک شبکه ارتباطی همگرا تبدیل کرده و طیف بی نظیری از خدمات و ویژگی های تلفنی را برای شما و شرکت شما ارائه می دهد.

نکته: به تلفن IP ، تلفن اینترنتی یا تماس اینترنتی نیز VOIP گفته می شود. این شرایط فنی باعث می شود کمی بحث مشکل به نظر برسد ولی در واقعیت ، VoIP پیچیده نیست. استقرار VoIP به یک کسب و کار اجازه می دهد تا انواع هزینه های مرتبط با ارتباطات سنتی را کاهش یا حذف کند. هزینه مکالمه اغلب بسیار پایین است و شرکتها نیازی به پرداخت چندین خط تلفن یا  سخت افزار گران قیمت خاصی ندارند.

آیا الگوهای ارتباطی گذشته به نیازهای شرکت های بزرگ جدید و اشکال سازمانی جدید پاسخ می دهند؟ مشاغل کوچک بسته به ماهیت و ویژگیهای خاص آنها ، به شکلهای جدید و مدرن ارتباطی نیاز دارند، فن آوری های ارتباطی که می تواند با تغییرات متعدد و پی در پی در این سازمان ها و همچنین بودجه محدود آنها سازگار باشد. یک استارت آپ برخلاف مشاغل بزرگ ، بسیار مقیاس پذیر است ، می تواند به سرعت بزرگ شود و یا برعکس سریع در مقیاس کوچکی فعالیت داشته باشد ، بنابراین برای انطباق با این ویژگی ها به یک روش ارتباطی نیاز دارند. بسیاری از سازمان ها و استارت آپ های کوچک برای ارتباط مستمر با مشتریان خود و همینطور همکاران خود نیاز دارند و باید با آنها در تماس باشند. هیچ یک از روشهای ارتباطی که در گذشته موجود بود جوابگوی نیاز آنها نیست. مدیران کسب کار های کوچک اغلب در آغاز شکل گیری منابع کافی برای خرید تجهیزات و سخت افزار های گران قیمت را ندارند،  همه اینها لزوم حرکت به سمت روشهای جدید و  لزوم ارتقاء تکنولوژیک ارتباطی را نشان می دهد.

 

شرکت های بسیاری مشغول به ارائه خدمات تلفن سازمانی هستند ولی کدام یک برترند؟ اسامی زیادی در در بازار voip ایران فعالیت دارند که با سرچ چند کلمه ساده میتوانید انهارا بیابید، قبل از انتخاب یک تلفن سازمانی حتما با کارشناسان و کسانیی که ان سرویس را قبلا استفاده کرده اند مشورت کنید.
امروز با معرفر بهترین سیستم VoIP برای کاربران خانگی یا خود شما مدیر ایتی عزیز که که نیاز دارید بدون صرف کمترین هزینه و به سادگی صدای خود را از روی اینترنت عبور دهید و با دوستان و یا حتی اعضای خانواده خود با صرف کمترین هزینه در محل کار ارتباط برقرار کرده و ویس کال داشته باشید در خدمت شما عزیزان هستیم، اگر اجازه دهید کمی مبحث را باز کنیم و با تاریخچه، ویژگی ها و امکانات VoIP بیشتر اشنا شویم در ادامه با مجله فناروی یورمگ همراه باشید.

تاریخچه تلفن سازمانی : در آغاز ، POTS وجود داشت

قبل از شروع شبکه های دیجیتال ، همه مجبور بودند از یک و تنها POTS (یا سرویس تلفنی بسیار قدیمی) استفاده کنند. POTS بر روی شبکه ای به نام PSTN یا شبکه تلفن سوئیچ عمومی کار می کند. این سیستم های تلفنی POTS از روش آزمایش شده و سرویس تلفنی قدیمی و مسنوخ موسوم به سوئیچ مدار استفاده می کنند. برای مشتریان و مصرف کنندگان تلفن های مبتنی بر شبکه pstn ، هزینه های مربوط بسیار بالاتر از آنچه باید باشد هست. شما خودتان میدانید ک هبرای برقراری یک تماس خارج از کشوری و یا حتی از یک شهر مثل تهران به یک شهر مثل اصفهان هزینه تماس بسیار بالا بوده و زمانی که برای برقراری این تماس از تلفن همراه و خطوط ایرانسل یا همراه استفاده کنید این هزینه ها به مراتب چندین برابر و سنگین تر هم میشوند. اینجاست که باید دنبال راهی بگردید تا هزینه های خود را کاهش داده و در جستجوی یک تماس ارزان تر میروید. مصرف کنندگان و شرکت هایی که روزانه به POTS اعتماد می کنند می دانند که خطوط POTS از طریق تلفن تا آخر خط چیست. خبر خوب این است که VoIP جایگزینی است که می تواند هزینه های مربوط به POTS را تا حد زیادی کاهش یا حذف کند. VoIP همچنین باعث افزایش بهره وری می شود و کمک میکند بودجه مصرفی و هزینه های سرسام اور تماس ها در یک شرکت بزرگ را خرج دیگر موارد بکنید! اگر از ان دسته مدیرانی هستید که به صرفه جویی کردن در هزینه های خود و مدیریت بودجه علاقه دارید حتما باید به فکر یک تلفن سازمانی باشید.

VoIP (پروتکل Voice over Internet) یک فناوری نسبتا جدید است که به شما امکان می دهد مکالمه های رایگان و ارزان را به صورت محلی و جهانی برقرار کنید واز مزایا و پیشرفت های دیگر نسبت به تلفن سنتی برخودار است . برای اینکه بتوانید از VoIP استفاده کنید ، به یک سرویس VoIP نیاز دارید.سرویس VoIP خدماتی است که از یک شرکت دریافت می کنید (به نام ارائه دهنده خدمات VoIP) که امکان برقراری و دریافت تماس های VoIP را فراهم می کند. این مانند سرویس اینترنتی و ISP شما است که اینترنت ای دی اس ال، اینترنت بر بستری فیبر نوری ویا خدمات 5 جی دریافت میکنید.

چه چیزی شماره تلفن های معمولی و VoIP را از هم متمایز می کند؟

تفاوت های اصلی بین شماره تلفن های معمولی و VoIP به دلایل زیر تکیه می کند.

همگام سازی در دستگاه های مختلف
شماره تلفن ثابت همیشه به یک دستگاه مرتبط است. این می تواند در خانه ، دفتر یا هر مکان دیگری باشد. بیشتر اوقات ، یک تلفن برای اتصال شماره در آنجا وجود دارد تا تماسها برقرار شوند.
برخلاف آن ، شماره های VoIP به کلیه دستگاه هایی که اتصال اینترنت یا پورت LAN دارند متصل می شوند. این شماره ها برای چندین منظور از جمله تماس و پیام کوتاه استفاده می شود. دستگاه هایی که معمولاً برای اتصال شماره استفاده می شوند ، لپ تاپ ، تلفن هوشمند و تبلت هستند(به طور کلی هر چیزی که بتواند iP داشته باشد این شامل دستگاه های IOT نیز میشود)
به طور طبیعی ، سیستم هایی مانند VoIP انعطاف پذیری هایی را در زمینه های تجارت و کسب کار به ارمغان می آورند. شماره تلفنی که به همراه خدمات VoIP ارائه می شود به دلیل قابلیت هایی که ارائه میدهد بسیار کرابردی تر از تلفن های سنتی است. در واقع تلفن سازمانی یکی از بهترین روش ها برای مدرن تر کردن کسب کارتان است.

قابلیت حمل شماره voip
در بعضی مواقع ، هنگامی که دفاتر تجاری یا خانه ها به منطقه جدیدی منتقل می شوند ، خط تلفن ثابت به انها ارئه نمیشد. در عوض ، افرادی که موقعیت مکانی خود را تغییر داده اند ، باید برای شماره تلفن ثابت جدید درخواست کنند. در بعضی مواقع  این موضوع واقعاً دردسر ساز است. هنگامی که آنها برای یک خط جدید از مخابرات درخواست می کنند ، یک هفته یا بیشتر طول می کشد.
شماره های VoIP متفاوت عمل می کنند زیرا قابلیت حمل دارند. این بدان معناست که به کاربران اجازه داده می شود هر جا که می روند ، شماره را با خود ببرند. حتی اگر در برخی از مناطق و یا شهر هایی بورند که تلفن سنتی در ان کار نمیکند ،باز هم در دسترس برای مشتریان و همکاران کاری خود هستند، با این حال ، یک مورد که برای کار با شماره تلفن VoIP ضروری است ، اتصال اینترنتی است. البته در سال های عموم مناطق کشور ما نیز به اینترنت مجهز شده و کمتر جایی است که به اینترنت دسترسی نداشته باشد.
مشاغل و برندها هرگز نمی خواهند مشتری های خود را از دست بدهند. برای آنها ، یک سرویس VoIP نیازی اساسی است. مشتری ها عموما دوست دارند فقط توسط یک شماره با فروشنده در ارتباط باشند و در صورت عوض شدن ان شماره مشتری حال و حوصله حفظ کردن شماره جدید را در اکثر مواقع ندارد و این موضوع برای او کمی خاطر ازار است.

نحوه کارکرد تلفن سازمانی 

فناوری VoIP تلفن سنتی وانالوگ را قادر می سازد تا با استفاده از پروتکل های بسته ای دریافتی و خارجی شبکه ، بر روی شبکه های رایانه ای کار کنند. بسته های دیجیتالی VoIP سیگنال های صوتی را در بسته های شبکه ، مشابه یک پاکت الکترونیکی قرار می دهد. همراه با سیگنال های صوتی و صدا ، بسته شبکه ای VoIP هم آدرس گیرنده و هم آدرس شبکه گیرنده را در بر می گیرد. بسته های VoIP می توانند از هر شبکه سازگار با VoIP استفاده کنند. از آنجا که VoIP در بستر شبکه کار میکند ، می توانید اطلاعات بیشتری از طریق شبکه برای پشتیبانی و تقویت نیازهای ارتباطی خود در مقایسه با روشهای تلفنی سنتی انجام دهید در عین حال هزینه های بسیار کمتری هم متحمل خواهید شید.ددر یک شبکه مدار گزینی مانند POTS ، مسیریابی نسبت به یک شبکه بسته بندی شده مثل ویپ از پایداری، امنیت و سرعت کمتری برخودار است . در دنیای POTS ، اگر یک خط قطع باشد ، تماس نمی تواند طی شود و بنابراین تماسی برقرار نمیشود و شما قادر به ارتباط نیستید. در یک شبکه بسته بندی شده ، می توانید چندین مسیر برقرار کنید و بسته ها می توانند هر یک از مسیرهای موجود را طی کنند. اگر یکی از خطوط پشتیبانی شبکه قطع ، بسته می تواند برای ادامه تماس ، به مسیر کاری دیگری که جایگزین قبلی میشود تغییر یابد به این صورت ارتباط همیشه برقرار خواهد بود . از دیگر مزایای voip عدم وجود نویز میباشد.
با استفاده از VoIP ، سیگنال های صوتی می توانند از همان زیرساخت های شبکه سوئیچ شد استفاده کنند که شرکت ها قبلاً برای داده های رایانه ای خود استفاده می کردند. در زیر اینفوگرافیکی در مورد فناوری voip و تلفن تحت شبکه (ip telephony) را مشاهده میکنید.

قابلیت های voip عبارتند از :

  • هزینه های پایین تر
  • قابلیت دسترسی افزایش یافته است
  • قابلیت حمل کامل
  • مقیاس پذیری بالاتر
  • ویژگی های پیشرفته برای تیم های کوچک و بزرگ
  • کیفیت صدای واضح تر
  • پشتیبانی از چند وظیفه ای
  • انعطاف پذیری بیشتر با تلفن های هوشمند
  • امنیت افزایش یافته (نسبت به انالوگ)

مقاله توصیه شده: بهترین مزایای سیستم تلفن سازمانی voip

تلفن سازمانی و معایب و مزایای آن در قالب تصویر
اینفوگرافیک تلفن سازمانی ، چرا کسب کار شما به تلفن سازمانی نیاز دارد؟

 

به خاطر داشته باشید:
تلفن IP یا تلفن تحت شبکه با گرفتن سیگنال های صوتی انالوگ و تبدیل آنها (دیجیتال) به شکلی که به راحتی از طریق شبکه محلی قابل انتقال باشد کار می کند. بنابراین ، قلب ارتباط تلفن IP همان شبكه سازی داده های سنتی با رایانه است. تلفن های فعال شده IP ، تبدیل صدا به داده را به خوبی اداره می کنند ، اما اجرای و بستر سازی VoIP در میحط کار شما به این معنا نیست که همه مجبور هستند از تلفن های دارای IP استفاده کنند. بهترین ارائه دهندگان VoIP تلفنی IP را به روشی پیاده سازی می کنند که از سرمایه گذاری شما در تجهیزات تلفن موجود محافظت می کند ، حتی اگر ایستگاه های تلفنی آنالوگ داشته باشید.

 

تلفن تحت شبکه  و  فناوری VOIP

تلفن تحت شبکه
نحوه اتصال تجهیزات شبکه در یک لن با یک ip و توضیح نحوه کارکرد تلفن سازمانی یا همان VOIP

تمام تلفن های IP در یک چیز مهم اشتراک دارند : یک کارت رابط شبکه داخلی (NIC) ، درست مثل رایانه ای که استفاده می کند. NIC برای هر دستگاه شبکه بسیار ضروری است زیرا یک آدرس فیزیکی یا MAC استاندارد و راهی برای برقراری ارتباط از طریق شبکه به دستگاه ارائه می دهد. برای پشتیبانی از تلفن IP ، یک سرور معمولاً برای اجرای نرم افزار مورد استفاده برای مدیریت تماسها اختصاص دارد. سرورها دقیقاً مانند رایانه های شخصی هستند ، به جز اینکه حافظه ، سرعت و ظرفیت بیشتری دارند. سرور بانک اطلاعاتی را که شامل تمام آدرس های MAC مربوط به تمام برنامه های تلفن IP که به کاربران اختصاص داده شده است ، ذخیره می کند. بسته به اندازه LAN و تعداد کاربران ، ممکن است از بیش از یک سرور استفاده کنید.بسته به اندازه LAN ، یک یا چند سوئیچ نصب می شود. این سوئیچ ها جعبه هایی هستند که دارای یک سری درگاه هستند و در نهایت تمامی دستگاه های دارای آدرس LAN (مانند رایانه ، چاپگر ، فکس و غیره ) به یکدیگر متصل می شوند. معمولاً سوئیچ ها در کمد های ارتباطی اطراف LAN تنظیم می شوند و شبانه روزی کار می کنند. همه سوئیچ ها به هم پیوسته اند ( اغلب با کابل فیبر نوری البته این استاندارد جهانی است و در ایران انجام نمیشود) .به طور خلاصه ، تمام دستگاه های شبکه از جمله تلفن تحت شبکه شما باید از طریق پورت سوئیچ به صورت فیزیکی به LAN متصل شوند.

فناوری Packet Switching

در روش تعویض بسته ، برخلاف مدار سوئیچینگ که اتصال را به طور مداوم حفظ می کند ، فقط در زمان ارسال اطلاعات (بخش کوچکی از داده ها که به آن Packet گفته می شود) ارتباط فعال خواهد بود. اطلاعاتی در مورد فرستنده در گیرنده و در مجموعه ای از بسته ها تقسی دریافت کننده بسته های اطلاعاتی بسته های اطلاعاتی بسته هارا به یکدیگر اتصال میدهند ت ایک ارتباط شکل گیرد. روش فوق بسیار کارآمد بوده و زمان برقراری ارتباط بین فرستنده و گیرنده را به حداقل مقدار کاهش می دهد. بنابراین ، از ترافیک شبکه نیز کاسته می شود. فرستنده و گیرنده قادر خواهند بود در زمان برقراری ارتباط با یکدیگر اطلاعاتی را به رایانه دیگر ارسال یا ارسال کنند.
فناوری VoIP از روش Packet Switch استفاده می کند. با استفاده از روش فوق می توانید چندین تماس تلفنی برقرار کنید. با استفاده از PSTN ، یک مکالمه ده دقیقه ای در کل 10 دقیقه زمان انتقال را با سرعت 128 کیلو ولت بر ثانیه اشغال می کند. در روش VoIP ، مکالمه ده دقیقه ای که فقط به آن اشاره شده است “4.5 دقیقه زمان انتقال را با سرعت 64 کیلو ولت در ثانیه اشغال می کند.  در روش VoIP ، مکالمه ده دقيقه ای که گفته شد صرفا” 4.5 دقيقه زمان انتقال را با نرخ 64 کيلوبيت در ثانيه اشغال خواهد کرد. در اين حالت 64 کيلوبيت در ثانيه برای مدت 4.5 دقيقه ، و 128 کيلوبيت در ثانيه برای زمان باقيمانده 5 /5  آزاد خواهد ماند.
فرض کنید شرکت شما دستگاه مورد نیاز را برای استفاده از سرویس VoIP خریداری و نصب کرده است. در شرکت مربوطه ، صدها تلفن و یک PBX)Private branch exchange) نيز نصب شده است. PBX سوئيچی برای برقراری ارتباط یک سری تلفن با یکدیگر و یک یا چند خط خارج از شرکت است. در مثال فوق PBX به عنوان یک gateway است.
از این دروازه برای ارتباط دستگاه ها در دو شبکه مختلف استفاده می شود. PBX یک دروازه است. ( از انجا که سيگنال های استاندارد circuit-switching هر يک از تلفن ها را به داده های ديجيتال جهت ارسال از طريق يک شبکه شکل گرفته بر بر IP و Packet Switching  تبديل می نمايد).
روش برقراری مکالمه از طریق شبکه Packet-Switchting و  بااستفاده از VoIP به شرح زیر است:
  • دريافت کننده را فعال کرده تا بدین شکل از طریق آن يک سيگنال دیجیتالی برای دستگاه PBX ارسال شود.
  • PBX سيگنال دیجیتال را دريافت کرده و يک بوق آزاد  برای فرستنده ارسال می کند.
  • فرستنده اقدام به گرفتن شماره مورد نظر و مخاطب خود میکند . شماره مورد نظر  به وسیله دستگاه PBX بصورت موقت ذخیره میگردد
  • پس از اینکه مشخص شدن شماره فرستنده چیست ، دروازه PBx برای اطمینان از درستی فرمت ،آن را مورد بررسی قرار میدهد.
  • PBX دباره با نحوه مطابقت شماره دريافتی با شخص یا تلفن مورد نظر امورالات لازم را انجام میدهد. در روند تطبيق دادن ، شماره مذکور به آدرس IP دستگاه ديگر که “ميزبان IP” مشعور است ، الحاق میشود.
  • يک session (نشست) ما بین PBX تماس گيرنده و “ميزبان IP” برقرار می شود. هر سيستم می بايست از پروتکل های یکسان به منظور برقرار کردن ارتباط استفاده نمايند.
  • مکالمه برای مدت زمان که قرار بوده انجام میگیرد.هنگام برقرار کردن مکالمه ، PBX قرار گرفته در محل کار شما و ميزبان IP مخاطب ، بسته های  اطلاعاتی شبکه ای  برای یکدیگر ارسال و يا دريافت میکنند.
  • پایان یافته است و دریافت کننده غیر فعال میگردد.
  •  ارتباط (منظور مدار است) موجود بین گیرنده و PBX بعد از اتمام مکالمه ازارد میشود.
  • PBX یک سيگنال را برای دستگاهی که IP داشته (میزبان بوده) فرستاده و اتمام مکالمه را به ان میگوید
  • بعد از تمام شدن نشست ، دستگاه PBX شماره تلفن مربوط به “ميزبان IP” را از حافظه خود حذف میکند

سیستم تلفن سازمانی ابری چیست؟

نسل جدیدی از تلفن های ثابت سازمانی voip نیز به تازگی رواج یافته که با استفاده از پردازش ابریقادر به ارسال صدا بر روی اینترنت است، این تکنولوژی Cloud VoIP نام دارد .سیستم تلفن ابری یک پلت فرم تلفنی تجاری مبتنی بر VoIP است که توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث میزبانی می شود. 

همچنین : رایانش ابری چیست

سیستم تلفن ابری یک پلت فرم تلفنی تجاری مبتنی بر Voip است که توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث مانند میزبانی می شود. سیستم های تلفن Cloud به طور معمول ویژگی های امنیتی و تلفنی پیشرفته ای از قبیل: extension dialing، همراهان خودکار و پل های کنفرانس را ارائه می دهند.

 

بهترین ارائه دهندگان تلفن ثابت سازمانی

شرکت های ارائه دهنده تلفن سازمانی در ایران بسیارند شما میتوانید با جستجوی گوگل و گشت گذاری در محیط اینترنت از تعرفه ها و مشخصات انها اگاه شوید، البته توجه داشته باشید که سرویس دریافتی باید از پشتیبانی خوبی برخودار باشد تا در صورت بروز مشکل و قطعی به سرعت مشکل شما حل شود حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید، همینطور مدل دستگاه ها ی مورد استفاده و تجهیزات سخت افزاری که قرار است استفاده شود و همچنین نرم افزار مربوطه باید به صورت دقیق مشخص گردد.

بهترین ارائه دهند گان VOIP رایگان

اکنون که با VOIP و تلفن سازمانی اشنا شدید خوب است که با بهترین سیستم های voip امن برای مصارف خانگی و برقراری تماس های صوتی نیز اشنا شویم.

Telegram

بله شاید تعجب کنید تلگرام برنامه چت محبوب و پرمخاطب در کشور ما خود یک برنامه VOIP نیز به حساب می اید، تلگرام دارای قابلیتی به نام voice call است که شمارا قادر میسازد به صورت کاملا رایگان و در بستر امن سرور های تلگرام به ارتباط صوتی با دوستان و نزدیکان خود اقدام کنید. توصیه میکنم حتما از این سیستم مدرن تلگرام استفاده کرده و خریدت کارت شارژ را را متوفق کنید! به این خاطر که تماس های صوتی بسیار ارزان تر و کم هزینه تر از تماس های تلفنی با استفاده از سیمکارت است.
اگر شما به مدت یکساعت با تماس صوتی تلگرام استفاده کنید تنها 30 مگابایت یا چیزی در این حدود از حجم اینترنتان کم میشود که رقم بسیار ناچیزی است شما میتوایند با یک فرد در کشور مثلا روسیه تماس برقرار کرده و فقط 30 مگابایت هزینه ان است که چیزی در حدود 100 تومان است. اگر همین ارتباط را بخواهید با تلفن همراه خود انجام دهید چند ده هزار تومان باید هزینه کنید. همینطور ویس کال تلگرام یا سیستم VOIPتلگرام از رمزگذاری سرتاسری استفاده کرده و همه چیز به صورت نقطه به نقطه ایمن شده یعنی کسی قادر به دستکاری یا اختلال در تماس شما نیست. تلگرام از کدک OPUS برای تماس های صوتی استفاده میکند که یک کدک صوتی ببسیار با کیفیت است.

به خاطر داشته باشید :

تماس صوتی تلگرام برای هر دو برنامه  تلگرام ویندوز و اندروید موجود است.

Skype

نرم افزار محبوب مایکروسافت که برای ویندوز و اندروید از سالها قبل در دسترس همگان بوده و هست و در سال های اخیر هم به یک برنامه از قبل نصب شده در ویندوز 10 تبدیل شده  ، کمتر کسی است که با این برنامه اشنا نباشد از خصوصیات اسکایپ برقراری تماس های گروهی است ، ایده ال برای تماس های رایگان صوتی و در صورت خرید اشتراک قادر به تماس با شماره های افرادی که مایل هستید هم وجود.
Skype همیشه از TLS / AES (اساساً HTTPS) برای رمزگذاری ارتباطات و رساندن پیامهای شما و تماسهای (Skype-به-Skype)  استفاده می کند. اکثر حملات استراق سمع به همان تریبی که برای هر سرویس یا وب سایتی مدرن که از HTTPS استفاده میکنند قابل انجام نیست، قابل انجام روی این برنامه VOIP نیز نبوده تماس های شما تماما ایمن است، البته من توصیه میکنم با وجود تلگرام کمتر از این سرویس تلفنی استفاده کنید.
ناگفته نماند اسنودن به ما نشان داد که کلیه تماسهای اسکایپ به طور مرتب برای کلمات کلیدی خاصی اسکن می شوند. مهمتر از آن ، NSA دارای تجهیزاتی است  که آنقدر دقیق است که می تواند از الان تا ابد به هر کاربر گوش ددهد و تماس های انهارا ذخیره کند. هر تماسی که از اسکایپ خود برقرار می کنید برای همیشه به هرکسی که در آن تماس است مرتبط می شود. اگر حریم شخصی اولویت شما است به این نکات توجه کنید.

Discord

دیسکورد تماس صوتی
استفاده از دیسکورد به عنوان یک برنامه voip

Discord یک بستر ارتباطی صوتی و متنی رایگان است که در درجه اول برای گیمر ها ساخته شده. این برنامه از امکانات منحصر به فردی برخودار است که البته بعضی از انها غیر رایگان میباشد، دیسکورد در واقع یک برنامه VOIP بوده و به شما در جهت تماس های صوتی و تصویری با دوستان خود کمک میکند، از خصوصیات ان میتوان به ساخت اتاق های گفتگو، ساخت سرورهای نزدیک به محل زندگی شما (مثلا برای ایران سرور روسیه کیفیت خوبی دارد) و ظاهر جذاب نرم افزار اشاره کرد.
این برنامه از سرعت و کیفیت بسیار خوبی برخودار است و همچون تلگرام از کدک Opus استفاده میکند. Discord از همان نوع طراحی رابط کاربری طراحی شده مثل Slack پیروی می کند ، که بسیار تمیز و جذاب است، کاربران می توانند از طریق لینک، دیگران را به عضویت در کانال Discord دعوت کنند ، به این معنی که برای استفاده از این نرم افزار نیازی به نصب آن نیست.
Discord دارای انواع مختلفی از رباتها مثل تلگرام است . API ربات ها موجود است و سایتهای اختصاصی برای یافتن رباتها وجود دارد و از همه مهمتر از پشتیبانی VoIP با تأخیر (PING) کم برخوردار است که در بالا نیز به ان اشاره کردم.

سوالات متدوال تلفن سازمانی

کیفیت تماس سیستم تلفن سازمانی چگونه است؟

کیفیت تماس سیستمهای ارتباطی ابری به سرعت و قابلیت اطمینان اینترنت شما بستگی دارد. پیشرفت چشمگیر در کیفیت تماس در مقایسه با تلفن ثابت به وجود امده است . تماس های VoIP از طریق فناوری HD Voice به این هدف دست می یابند. تعداد مکالمات HD Voice که می توانید از آن استفاده کنید بستگی به سرعت بارگیری و بارگذاری اینترنت شما دارد.

یک شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی یک شماره تلفنی است که به طور مستقیم با یک شخص یا شغل ارتباط ندارد. از این شماره تلفنها همچنین می توان برای ردیابی نرخ پاسخ از کمپین های بازاریابی خاص استفاده کرد. به عنوان مثال ، برای تماس گیرندگان از راه دور بسیار عالی است زیرا می توانند یک شماره مجازی محلی را شماره گیری کرده و به راحتی به تیم شما برسند.

آیا نمابر از طریق VoIP کار می کند؟

دستگاههای سنتی فکس ممکن است نتوانند نمابر را از طریق خطوط VoIP انتقال دهند ، بنابراین باید از یک راه حل فکس آنلاین استفاده کنید. بعضی ارائه دهندگان سرویس ویژگی فکس انلاین را نیز ارائه میدهند.

آیا تماس های VoIP امن هستند؟

به طور کلی  سیستم تلفن VoIP ویژگی های امنیتی بیشتری نسبت به تلفن ثابت تلفن های سنتی ارائه می دهد. البته باید که شبکه های داده خود را  نیز ایمن کنید. یک رمز عبور ایمن را که در جای دیگری استفاده نمی کنید مشخص کرده ،پین امنیتی خود را به خاطر بسپارید و از یک سیستم تلفنی قوی بهره مند شوید.

آیا VoIP می تواند از طریق اتصال اینترنت بی سیم کار کند؟

بله ، سرویس VoIP شما می تواند به خوبی از طریق اتصالات اینترنت بی سیم کار کند. با این وجود ، باید از دریافت سیگنال قوی Wi-Fi اطمینان حاصل کنید.برای انی منظور حتما باید روتر خوب خریداری کنید تا انتن دهی قدرتمندی داشته باشد .

آیاتلفن ثابت سازمانی VoIP به اندازه یک سیستم سنتی قابل اعتماد است؟

بله در حقیقت ، از بسیاری جهات ، VoIP قابل اطمینان تر است – تا زمانی که اتصال اینترنت شما پایدار باشد. سیستم های تلفنی سنتی با آسیب رساندن به خطوط تلفن و سایر عناصر خارج از کنترل شما به راحتی می توانند به خطر بیفتند.

آیا باید شماره خود را تغییر دهم؟

بیشتر ارائه دهندگان VoIP به شما امکان می دهند هنگام تعویض شماره موجود خود را حفظ کنید. یکی از مزیت های مهم VoIP نیز این است که می توانید با استفاده از همان شماره تلفن از چندین مکان تماس برقرار و دریافت کنید.

آیا نیاز به تغییر گوشی دارم؟

اگر می خواهید از تلفن های فیزیکی برای تماس های VoIP استفاده کنید ، آنها باید با این فناوری سازگار باشند. اگر فهمیدید که آنها نیستند ، به موارد جدیدی نیاز خواهید داشت.

 

نوبت به شما رسیده است که جواب دهید . نظر شما چیست؟
به انتهای مقاله رسیدیم. شما امروز یاد گرفتید که تلفن سازمانی چیست و سرویس های voip رایگان کدامند. اگر نظر یا صحبتی دارید در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید!! به نظر شما بهترین سیستم VOIP کدام است؟ ایا در منزل از تلفن های اینترنتی استفاده میکنید؟ بر روی ویندوز یا گوشی خود  از برنامه های موجود در بالا جهت تماس های صوتی استفاده کرده اید؟ ایا در شرکت خود تجربه استفاده از یک تلفن سازمانی را دارید؟

 

این مطلب با همکاری شاتل تاک تهیه شده است.

این مطلب رو چه قدر دوست داشتی؟
[تعداد: 1 میانگین رای: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن